DASC

IBM SPSS Direct Marketing

Identificeer eenvoudig de juiste klanten

IBM SPSS Direct Marketing identificeert u uw meest waardevolle klanten of andere doelgroepen. Of dit nu klanten zijn met de hoogste aankoopfrequentie, de hoogste bestedingen of andere specifieke kenmerken gemeen hebben. Tevens kan IBM SPSS Direct Marketing bepalen welke klanten met de meeste waarschijnlijkheid gaan reageren op een aanbod of welke klanten reeds een lange tijd niets hebben gekocht.

IBM SPSS Direct marketing:

  • Klanten op basis van waarde ranken met RFM analyses.
  • Alternatieve campagnes te testen in vergelijking door gebruikmaking van controle toetsen waardoor de meest effectieve campagnes kan worden geselecteerd.
  • Bepalen welke klanten hoogst waarschijnlijk positief zullen reageren op een aanbod door gebruik te maken van de ‘propensity to purchase’ tool.
  • Optimale postgebieden selecteren met behulp van de ‘postal code response tool’ met de grootste kans op een positieve response  op campagnes.

Eigenschappen:

  • Cluster analysis
  • Contact profiling
  • Control package test
  • Propensity to purchase
  • RFM analysis—recency, frequency, monetary
  • Zip code response
Deze module is onderdeel van het IBM SPSS Premium Package. Wilt u meer informatie? Neem gerust contact met ons op.