AI as a Service – Tekstanalyse

Wil je open antwoorden uit vragenlijsten eenvoudig analyseren en rapporteren?

Dit is mogelijk met de nieuwe DASC AI as-a-Service applicatie. Onze getrainde AI service kan teksten van open antwoorden uit vragenlijsten snel analyseren, organiseren en presenteren. Zo kan er onder andere direct herkend worden welke onderwerpen en sentimenten er vaak voorkomen in de teksten en wat hierover wordt gezegd. Dit wordt vervolgens overzichtelijk weergegeven in een interactief dashboard, waarin je zelf selecties kunt maken. Dit kan organisaties een aanzienlijke versnelling opleveren bij het lezen en verkennen van de gegeven antwoorden. Ook is het mogelijk om de AI te laten trainen op herkenning van specifieke onderwerpen en daarover te rapporteren. Het enige wat je zelf nog hoeft te doen is het aanleveren van de data.

Functionaliteiten

  • Teksten analyseren, organiseren en presenteren
  • Geen software aanschaf nodig
  • Getrainde AI kan teksten direct analyseren
  • Toegang tot interactief dashboard met de resultaten
  • Verrijkingen op het gebied van sentiment
  • Maatwerk en uitbreiding mogelijk

Voor wie

Deze service is met name interessant voor organisaties die tekstdata verzamelen doormiddel van bijvoorbeeld survey’s, maar de analyse mogelijkheden missen om deze tekstdata te gebruiken.

Ook wanneer u handmatig uw tekstdata verwerkt kan deze service een oplossing bieden. Door de korte tijd van het verwerken kunnen organisaties zich richten op de inhoud en analyse, zonder dat ze zelf alle teksten hoeven door te lezen en hoeven te categoriseren.